Kjøpsvilkår

Priser og betaling

Vi i Bedre leker AS strekker oss langt for at du som kunde skal få en hyggelig kjøpsopplevelse. Gi oss gjerne tilbakemelding på din opplevelse på post@bedreleker.no.

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

For en sikker betaling bruker vi NETS og KLARNA. Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Straks betalingen er gjennomført vil du motta din ordrebekreftelse.

Betalingsvilkår oppgis i handlevognen, avhenging av valgt betalingsmåte. 
Fraktvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt fraktmetode.

Angrerett

Varer kjøpt gjennom oss i Bedre leker AS gir deg en angrefrist på 14 dager. Kunden har ytterligere 14 dager på å returnere varen, etter at kunden har meldt fra om å angre kjøpet. Om du benytter deg av angreretten må retur/angrerettsskjema være utfylt. Dette skjemaet ligger vedlagt i din ordrebekreftelse slik at du enkelt kan fylle den i og legge den ved i pakken du sender tilbake.

I tilbakemelding til oss må det framkomme tydellig at dere ønsker å benytte angreretten. Tilbakemelding sendes på mail til post@bedreleker.no. Angrefrisen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den. Hvis avtalen gjelder en vare som er laget på bestilling eller en vare som har blitt gitt personlig preg, begynner angrefristen å løpe den dagen dere har mottatt informasjon.

Angrefristen gjelder ikke hvis:
Varen er i en slik tilstand at den ikke kan leveres tilbake. Varen skal leveres tilbake i samme tilstand som du mottok varen.

Når dere benytter angreretten er kunden:
Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da kunden mottok den. Kunden kan ikke bruke varen, men naturligvis kan man undersøke den forsiktig. Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av dere, frafaller angreretten.

Returkostnader må kunden dekke selv, og kan sendes med posten til oppgitt returadresse.

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Leveransetid

Vi sender ut pakker alle virkedager (mandag – fredag), slik at du mottar pakken så snart som mulig.  Bestilles pakken før 13.00 vil pakken bli sendt samme dag (gjelder man-fre). 

Frakt

Bedreleker.no benytter kvalitets fraktleverandører som Bring/Posten Norge AS, Schenker, Postnordlogistics, United Postal service (UPS) og Dynamic Parcel Distribution (DPD) . Bedreleker benytter en fast fraktpris uavhengig av postnummer og pakkens mål og vekt.

Leveransevilkår

Bedreleker.no har forsendelser til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 3 og 7 virkedager etter registrert bestilling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner. Alle produkter er opplyst med veiledende leveringstid i produkt teksten.

Bedreleker ønsker å levere alle leker helt hjem til kunden. Vi tar dog forbehold om at destinasjon er innenfor våre fraktselskap sine dekningsområder for hjemlevering, hvis ikke vil varen leveres nærmeste postkontor/post i butikk. Kunden er da selv ansvarlig for å hente pakken der. Kunden får beskjed ved bestilling om dette er tilfelle. Varene blir vanligvis levert på døren mellom klokken 17-21 på hverdager og blir varslet med Sms eller samtale. Alle forsendelser kan spores på "Min side" under "Mine ordre" når produktene er sendt fra oss. Enkelte områder tilbys ikke hjemlevering på kveld og leveres da som bedriftspakke med levering mellom 08.00 - 16.00. Kunden vil da bli informert om dette. Om kunden ikke er hjemme under levering vil pakken leveres nærmeste postkontor/post i butikk.

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. Bedreleker.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.

Dersom du ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller i tillegg bli belastet et gebyr på kr. 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt etter Postens satser. Eventuelt restbeløp blir kreditert automatisk til den konto som er registrert i "min profil".

Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Returer

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt. Kunden har da ytterligere 14 dager på å returnere varen etter innmeldt bruk av angreretten. Alle varer returneres til selskapets adresse Radarveien 80, 1152 Oslo. Er du usikker på hvordan returen skal sendes kontakt oss på post@bedreleker.no. Kunden er selv ansvarlig for varen til vi har mottatt og godkjent returen.

Tilbakebetalingsplikt: 
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.

Returkostnader må du dekke selv.